Kort samengevat:
1. We verzenden of bezorgen geen planten
2. Niet alle planten op deze website zijn gedurende het hele seizoen op voorraad
3. Bestel via de webshop (winkelwagen) en soorten die niet in ons assortiment zitten via het contactformulier
Is alles op voorraad?
Zodra je planten via de webshop bij ons 'bestelt' dan betekent dit helaas niet dat de planten ook altijd op voorraad zijn.
De planten kunnen nog te jong zijn (nog niet 'verkoopklaar') of reeds uitverkocht. Verder wisselt het assortiment zeer sterk gedurende het seizoen en om dit op de website bij te houden is te veel werk, zeker voor een kleinschalige kwekerij zoals wij zijn waar veel nog op handmatige wijze verwerkt wordt.
Het werkt zo: als we je bestelling ontvangen checken we deze op beschikbaarheid. Wat we op dat moment zelf niet op voorraad hebben kunnen we meestal wel aanvullen via een collega kweker uit ons netwerk. Dat kost soms even wat tijd, meestal maximaal 5 werkdagen. Je ontvangt dan van ons bericht welke planten leverbaar zijn en vanaf dat moment houden we de planten voor je 'vast'.
Mocht je van ver komen en van je oorspronkelijke bestelling is maar een klein deel door ons te leveren dan is het geen probleem om je gehele bestelling te annuleren. Maar in de praktijk blijkt ca. 80-90% door ons binnen een week te leveren, uiteraard een beetje afhankelijk van het seizoen. Je betaalt pas bij het afhalen (contant of per pin).
Mochten er toch bepaalde soorten niet op voorraad zijn en de plant zit:
- wél in ons assortiment, dan sturen we je een email op het moment dat deze weer leverbaar is (binnen het seizoen)
- niet in ons assortiment, dan willen we 30 dagen kijken of deze elders binnen ons netwerk wordt aangeboden, zo niet dan vervalt ons zoekwerk.
Beide opties zijn uiteraard geheel vrijblijvend.
Bestellingen die via whatsapp, facebook, instagram, sms of telefonisch binnenkomen kunnen we niet verwerken.